tisdag 11 november 2008

Stick to the point?

Nu ska jag bara skriva av mig av allt. Osammanhängande kommer det nog bli, men det är så livet kan vara.

Ska börja med att säga att jag älskar min pappa. Jag har alltid gjort det, kommer alltid att göra det. Vad jag än har sagt eller kommer att säga om det hela, så är det så det är. Han är min pappa, och jag älskar min pappa. Om du läser detta, jag älskar dig. Glöm ej!

Sen älskar jag musik. Man kan vara på vilket humör som helst, och sen kan musiken komma där och tränga in i sinnet och ändra humöret på ett kick. Till det sämre, och till det bättre. Go musiken!

And so What about life? Varför lever vi? Ingen vet, vi bara gör det. Varför tar då inte alla självmord? Jo därför att de som lever väntar och ser vad som händer om man lever. Någon ska ju göra det. Annars så skulle ju alla vara döda, och då skulle ingen längre behöva fundera på frågan om Varför vi lever. För vi skulle inte leva. Jag lever för att vänta på livet. Antagligen kommer jag få vänta i hela mitt liv, men det är så det kan bli. Livet, väntan, Döden. Så nära men ändå så långt bort. That's life!

Impulsryck? Mycket. Varför? Bra fråga. Den ställer jag ofta. Varför? Varför? Varför? Det är min fråga. Vuxit upp med den ramlandes ut ur min mun. Varför? För jag vill veta saker.

Vad är saker ni funderar mycket över? Vad skiljer er från era tvillingar?


//Överskottsryck!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmm... angående livet så försöker jag redan nu leva så ofta jag bara kan mellan allt som har med skolan att göra.
Varför dö innan man fått se världen? Jag vill resa, resa och resa! Fotografera, träffa människor och ha roligt! :D fast seriöst låter det rätt så meningslöst när man ändå ska dö en dag.

Hatar detta samtalsämnet för man kommer inte så långt med det, eller ja, en cirkel har varken början eller slut.

Kristoffer sa...

Jag menar, visst att du inte har något kvar när man dör, men tänk vad mycket man missar ändå?

En helt vanlig fika på stan en lördag eftermiddag kan vara avgörande för hela ditt liv.
Att träffa någon på en konsert med samma intressen kan också förändra ditt liv.
Och inte minst att se världen, vilket förändrar folks syn på tillvaron.

Dina ryck är bra^^

MalinW sa...

Det kommer en morgondag. Den kan vara bättre. Den kan vara sämre. Men det vet du inte förrän du har genomlevat den .D